A képek megtekintéséhez az Adobe Flash Player letöltése szükséges.
Cache Directory Unwriteable

Útravaló

Ige: Filippi 2,14k

"Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek mindent, hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok, mint csillagok a világban, ha az élet igéjére figyeltek."

Online Biblia

GYÜLEKEZETI KIRÁNDULÁS A DUNÁNTUL SZÍVÉBE
There are no translations available.

Gyülekezetünk kalandvágyó tagjai (49 fő) az őszi szép élmények után május első napjaiban újra felbátorodtak, de most a Dunántúl szívének meghódítása volt a cél. A három napos kirándulás során elsőként megtekintettük a „Királyok Városát”, Székesfehérvárt. A szeszélyes időjárás ellenére megmásztuk a csókakői várat, majd Mórra buszoztunk, az „Ezerjó Hazájába”, hiszen itt volt a szállásunk. A következő napon Pannonhalmán a Főapátság monumentális épületét barangoltuk be, majd Pápa és Zirc városának különlegességeivel ismerkedtünk. Végül megnéztük Tatát, a „Vizek Városát” és meglátogattuk a szomódi református gyülekezetet.

Az élményekben gazdag kirándulás beszámolója a három legfiatalabb útitársunk: Pusztai Réka, Laci és Marci tollából származik.

Május 1. (csütörtök)

Gyülekezeti kirándulásra mentünk a Dunántúlra. Szépen elvackoltunk a leghátsó
üléseken és Székesfehérvárig meg sem álltunk. Ott szétszóródtunk a szép régi utcákon és ki erre, ki arra ment. Volt, aki képkiállítást nézegetett, mi például a nagymamával a játékmúzeumba mentünk. Volt ott felhúzható Bugatti, és rücskös hengerű zenélőke is. A mama vett nekünk egy nagyon aranyos cicát, avagy egy  makkát. Akkora fagyit kaptunk, hogy majdnem kiesett a tölcsérből, pedig csak egy gombóc volt.

Jó volt a szép régi utcákon sétálni, aztán továbbindultunk Csókakőre, a Csák nemzetség várába. Szabó Zsuzsa néni arról is mesélt, hogy később Nádasdy Tamásé lett a vár, aki a Sylvester Bibliát kiadatta, amiből Kecskeméten is van egy ritka példány. Jó magas sziklán épült a vár, és mire megmásztuk, jócskán eláztunk, de megérte!

Már szinte este lett, mire Mórra értünk, a templomkertben lévő szép szálláshelyünkre. A templom jócskán bent van a telek belsejében, mert abban az időben, II. József alatt még ezt is meg kellett köszönni. Vadonatúj kis sípos orgona van benne, és faragott deszkák. Nagyon szép. (Pusztai Réka 12 éves)

Május 2. (péntek)

Reggel fölkeltünk, fölöltöztünk, vetettünk néhány bukfencet a matracokon, és mentünk reggelizni. Ma a Pannonhalmi Főapátsághoz buszoztunk először. Messziről látszott már, hogy milyen szép, de mikor megállt a busz, nagyon megijedtünk, mert egy ronda nagy betonházba tereltek bennünket. Még csak le sem volt vakolva! Itt kellet jegyet venni. Láttuk, hogy futnak a diákok az erdei ösvényen, meg hogy tornáznak az udvaron. Bemehettünk a templomba, ami csak úgy árasztotta magából a fenséget. Lett volna még ott arborétum is, gyógyfüves kerttel, meg borospince is, de arra nem jutott idő, mert ebéddel vártak bennünket Pápán. Ott a templom megtekintése után szétszéledtünk. Ki a Tudományos Gyűjteménybe ment, ki csak sétálni, ki pedig a toronyba. (Mi a toronyba.) Még a harangoknál is föntebb mentünk, egy magasságban voltunk a katolikus templommal, és a messzeségben még a Ság és a Somló hegyeket is láttuk. (Már az orgona maga is olyan magasan volt, a 2. emeleti karzaton, hogy majd leszédült, aki onnan lenézett.) Innen is sietni kellett tovább, Zircre. Lám, ott is kéttornyú az apátsági templom, mint a pápai református és katolikus templomok. Az arborétum óriási és az épp virágzó medvehagymával volt tele meg szebbnél szebb hatalmas öreg fákkal. Találtunk egy tavacskát és egy patakot, a Cuha-patakot. Még őzet is láttunk! Pompás illatkeveréket árasztott az arborétum, mert épp előtte esett. (Laci 10 éves)

Május 3. (szombat)

Korán keltünk, hogy reggeli előtt orgonálhassunk. Volt aztán áhítat is, mint előző nap. Utána Tatára indultunk csomagostól. Megnéztük ott is a szép, de eldugott református templomot, a nagy kéttornyú katolikus templomot, az Eszterházy kastélyt, de mi elsősorban a Várra fentük a fogunkat. Képről már jól ismertük, és azt hittük, ez végre nem romos vár. Hát nem az, de csak az egynegyede van már meg. De még ez is nagyon szép, kőboltozatos. A tóra néz, abban meg vadkacsák úszkáltak, az égen meg, ha jól láttuk, fekete gólya röpködött!

Délben Szomódra mentünk templomot nézni és hogy megtudjuk a történetét. De hogy milyen kedvesek voltak az emberek Szomódon! Maradtunk volna még.

Haza is értünk épségben. Itthon palacsintát sütött apja és bablevest főzött. Így ért véget a gyülekezeti kirándulás. Köszönjük szépen! (Marci 8 éves)

Galéria megtekintéséhez kattintson ide

"The name of the Lord is a strong tower: the upright man running into it is safe."

/Proverbs 18,10/

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2016. évről

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2015. évről

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2014. évről

Lelkigondozás

SKYPE: lelkigondozas1
Telefon : 06-1-201-0011

TIOP-1.1.1-07

"Informatikai infrastruktúra fejlesztése a Kecskeméti Református Egyházközség iskoláiban"

"A Kecskeméti Református Egyházközség új informatikai eszközei már a gyakorlatban is bizonyítottak"

BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable