A képek megtekintéséhez az Adobe Flash Player letöltése szükséges.
Cache Directory Unwriteable

Útravaló

Ige: Filippi 2,14k

"Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek mindent, hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok, mint csillagok a világban, ha az élet igéjére figyeltek."

Online Biblia

Kirándulás Maria Almba
There are no translations available.

Ezen a nyáron immár hetedik alkalommal indultunk útnak iskolánk jelenlegi és volt diákjaival, valamint szüleikkel, barátaikkal, és hozzátartozóikkal, hogy egy hetet közösen töltsünk el a nyári szünetből.
Úti célunk ezúttal Ausztria túraparadicsomának gyönyörű falucskája Maria Alm volt. Július 17-én hajnalban indultunk útnak busszal és autókkal, és aznap délután már el is foglaltuk mind a 69-en a szállásunkat, 802 m magasan. Természetesen a kerékpárokat sem hagytuk otthon, sőt a Kecskeméti Református Egyházközség KEOP-6.2.0/A/09-2010-0163 pályázaton nyert kerékpárjaiból is hoztunk magunkkal. A vacsora utánra tervezett falulátogatást, és a falusi zenekar koncertjét sajnos elmosta az eső. Így ismerkedéssel, és a programjaink megbeszélésével töltöttük az estét, és abban a reménységben hajtottuk álomra a fejünket, hogy mire felébredünk a nap is ránk mosolyog majd.
Hétfőn azonban az eső továbbra is esett, de nem futamodtunk meg, esőkabátba öltöztünk, és besétáltunk a faluba. Beszereztük a jegyeket a felvonókra, és ha már ott voltunk, ki is próbáltuk az egyiket. Bár az eső esett, úgy döntöttünk, teljesítjük az erre a napra kijelölt programot. Nekivágtunk az erdőnek, és az útba eső kötélpályát kipróbálva eljutottunk a célhoz, Jufen Almba. Itt már gyönyörű volt az idő, és a látvány, ami a szemünk elé tárult megerősített bennünket abban, hogy érdemes volt elindulni.
Kedden Európa leghosszabb szabadon alázuhanó vízeséséhez kirándultunk. Csapatunk apraja és nagyja meghódította az 1687 méter magasan található, három zuhatagból álló Krimml-i vízesést. Összesen 380 métert esik a víz, mégpedig nagyon látványosan, végig a hegyoldalon. A vízesés mellett 4 kilométeres gyalogúton lehet végigmenni és közelről megszemlélni a jelenséget, valamint megtapasztalni a lezúduló víztömeg erejét. Az első szint kb öt perc séta a bejárattól, a második kb. 45 perc, a harmadik szint, vagyis a csúcs pedig kb másfél óra gyaloglás volt. Az úton sokféle nemzetiségű ember gyalogolt, a cél azonban mindannyiunknak közös volt, elérni azt a magasságot, ahonnan a víz alázúdul a hegyen.
Szerdán Ausztria egyik legnagyobb és legérdekesebb barlangjához igyekeztünk, mely 51 km-es kiterjedésével Európa egyik legnagyobb barlangrendszere. Azok, akik kerékpározni szerettek volna már az első naptól kezdve, az eső ellenére nyeregbe pattantak, míg a többiek a buszt választották. Fiatalt és idősebbet is próbára tett a kerékpározás közben a  folyamatos hideg eső, valamint a mintegy 20 km-es kerülőút megtétele, míg elérték a Lamprechtshöhle-t, mely  Sankt Martin és Weißbach között fekszik, és1905-ben nyitották meg a látogatók számára. A 700 méteres barlangrész kényelmesen járható a hegybe bevezető emelkedőn keresztül. Az emelkedő legyőzése után egy 70 m magas, jól kivilágított barlangteremhez értünk. Egyre keskenyebb lépcsőkön lehetett egyre magasabbra jutni a barlang belsejében. A hazafelé vezető utat már csak azoknak kellett bevállalni az esőben, akinek a kerékpárja nem fért be az autóbusz csomagtartójába.
Csütörtökön elsőként a Hellbrunni Kastélyba látogattunk el,  mely ma is a legpompásabb reneszánsz építmények közé tartozik az Alpok vonulatától északra. Mindamellett, hogy nagyszerű építészeti remekmű, bennünket is elvarázsolt  hatalmas parkjával és a világszerte páratlan vízi játékkal. A nap többi részét Salzburgban töltöttük, ki-ki kedve és pénztárcája szerint tekinthette meg a Mozartstadtnak is nevezett városka nevezetességeit.

Pénteken a kerékpárosok a Zell am See-i tóhoz tekertek, majd körbe is kerülték, a többiek pedig gyalogosan vágtak neki a környék legmagasabb csúcsának. Így, hogy a felvonó útját is gyalog kellett megtennünk, mert aznap nem járt, a 2117 méteres csúcsot csak nyolcan tudták elérni. Ők igazán különleges élményekkel érkeztek haza a szállásra. Késő este indultunk a fáklyás túrára, melynek hangulatára ma is jó visszaemlékezni. Páratlan látványban volt részünk mikor a 2200 lakosú falucskát kivilágítva láthattuk. Mindannyiunk tekintetét magára vonta a kegytemplom 76 méter magas tornya, mely Salzburg tartomány legmagasabb tornya és a község jelképe.
A szombati nap az összecsomagolással, a kerékpárok bepakolásával kezdődött. Útközben még ellátogattunk a Voderkaserklammba. Ez a szurdok természetvédelmi területen található, és a térség egyik legkedveltebb kirándulóhelye. Kellemesen elfáradva jó volt újra buszba ülni és élményekben gazdagon megérkezni Kecskemétre.
A hamisítatlan zöld környezetben, a hegyek közt járva, a természet közelségét megtapasztalva gyakran fülemben csengett a 121. zsoltár:

Tekintetem a hegyekre emelem: Honnan jön segítségem?
Segítségem az Úrtól jön, aki az eget és a földet alkotta.
Nem engedi, hogy lábad megtántorodjék, nem szunnyad őriződ.
Bizony nem szunnyad, nem alszik Izráel őrizője!
Az ÚR a te őriződ, az ÚR a te oltalmad jobb kezed felől.
Nem árt neked nappal a nap, sem éjjel a hold.
Az ÚR megőriz téged minden bajtól, megőrzi életedet.
Megőriz az ÚR jártodban-keltedben, most és mindenkor.

Csősz Győzőné Pető Krisztina

* képek a GALÉRIÁBAN

"The name of the Lord is a strong tower: the upright man running into it is safe."

/Proverbs 18,10/

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2016. évről

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2015. évről

A Kecskeméti Református Kollégiumi Alapítvány közhasznúsági jelentése a 2014. évről

Lelkigondozás

SKYPE: lelkigondozas1
Telefon : 06-1-201-0011

TIOP-1.1.1-07

"Informatikai infrastruktúra fejlesztése a Kecskeméti Református Egyházközség iskoláiban"

"A Kecskeméti Református Egyházközség új informatikai eszközei már a gyakorlatban is bizonyítottak"

BCMath lib not installed. RSA encryption unavailable